پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۰۳:۳۱

وزیر نفت:
کالاهای مورد استفاده در صنعت نفت بالاترین استاندارد را دارد

ایران دریلینگ: وزیر نفت گفت: کالاهای مورد استفاده در صنعت نفت امروز بالاترین و سختگیرانه‎ترین استانداردها را دارند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا، بیژن زنگنه صبح سه شنبه، ١٨ آبان ماه در سیزدهمین دوره اعطای جایزه ملی کیفیت اظهار کرد: صنعت نفت بنا به طبیعت خود به معنای تولید، فرآورش، انتقال و توزیع انواع هیدروکربن‎ها و مواد نفتی که  استمی‌تواند برای آب، خاک و هوا آلایندگی ایجاد کند. وی افزود: سرکار داشتن با مواد سمی‌و همچنین کار در محیط پرخطر سبب شده است که موضوع کیفیت و رعایت استانداردها در صنعت نفت به موضوعی مهم بدل شود .زنگنه ادامه داد: کیفیت و استاندارد ٢ موضوع جدانشدنی هستند به این معنا که در گام نخست ابتدا باید کیفیت در خدمات و سپس استانداردها به طور کامل رعایت شوند که این مهم در حوزه صنعت نفت برای سلامت مردم و کارکنان امری ضروری است.

وزیر نفت تصریح کرد: حفظ سرمایه‎ها، ضرورت تداوم تامین انرژی و ... مواردی هستند که به رعایت سختگیرانه استانداردها در صنعت نفت جلوه مهم بخشیده است. وی به موضوع استانداردهای اختصاصی صنعت نفت در جهان اشاره کرد و گفت: استانداردهای اختصاصی جهانی صنعت نفت از سوی موسسه نفت آمریکا (API) که نهاد غیر دولتی و حرفه ای است امروز دقیق‎ترین و سختگیرانه‎ترین استانداردها را در این صنعت اعمال می‌کند به گونه ای که تنها صنعت هسته‎ای که ممکن است استانداردهای سختگیرانه تر از نفت داشته باشد.

توزیع بنزین یورو ٤  به ٣٠ میلیون لیتر نزدیک می‌شود
زنگنه به موضوع استاندارسازی فرآورده‌های نفتی در کشور اشاره کرد و افزود: فرآورده‌های نفتی که به بازار عرضه می‌شوند باید حداقل استاندارهای اجباری را داشته باشند تا از این مهم حفظ محیط زیست کشور حفظ و سلامت مردم تامین شود. وزیر نفت با بیان این که مقدار توزیع بنزین یورو ٤ در ابتدای این دولت صفر بود، تصریح کرد: این رقم هم اکنون به ٢٨ میلیون لیتر در روز رسیده است و به‎زودی به روزانه ٣٠ میلیون لیتر می‌رسد که البته با وارد مدار شدن نخستین فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پیش از پایان امسال توزیع بنزین یورو ٤ به ٤٠ میلیون لیتر در روز می‌رسد. به گفته وی، در صورتی که سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار شود، تولید بنزین یورو ٤ از مرز ٦٥ میلیون لیتر در روز فراتر می‌رود. زنگنه ادامه داد: توزیع گازوئیل یورو ٤ در ابتدای این دولت روزانه ٢ میلیون لیتر در روز بود که هم اکنون به حدود ٣٠ میلیون لیتر در روز رسیده، تحقق این هدف تولید کار بزرگ و پرهزینه ای بوده است.

همکاری ثمربخش وزارت نفت و سازمان استاندارد ایران
وزیر نفت به موضوع استاندارسازی در کالاهای صنعت نفت اشاره کرد و گفت: هم اکنون کالاهای مورد استفاده در صنعت نفت از بالاترین و سختگیرانه ترین استانداردها برخوردارند، ما به دلیل تحریم‎ها و بی انضباطی، از رعایت استانداردها غافل بودیم در صورتی که رعایت استاندارد در صنعت نفت و یا هر صنعتی از امروز ارزش تلقی می‌شود. وی با بیان این که برخی فکر می‌کنند حوادث اتفاق افتاده در صنعت نفت به اشتباه در طراحی‎ها مربوط است، اظهار کرد: طراحی‎ها اشتباه نیست؛ زیرا اگر حتی یک پیچ غیراستاندارد مورد استفاده قرار گیرد ممکن است سبب ترکیدگی لوله‎ها و تاسیسات، آتش سوزی و یا خسارت‎های بزرگی به بار آورد.

وزیر نفت عنوان کرد: ما هر لحظه با خطر روبرو هستیم هر اشتباهی می‌تواند فاجعه‎ای ملی ایجاد کند که جان و مال مردم به خطر افتاده و یا حتی تولیدات ما و خدمت رسانی به مردم متوقف شود از این رو در رعایت استانداردها باید دقت و سختگیری لازم انجام شود. زنگنه با بیان این که نهادهای به مردم نهاد و حرفه ای برای افزایش کیفیت مسئله مهمی‌است، گفت: همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت تاکنون بسیار ثمر بخش بوده است؛ این موضوع باید ادامه یابد تا در سایه آن زندگی بهتری برای شهروندان ایجاد شود. وزیر نفت تاکید کرد: باید به سمت عرضه کالا و خدمات با کیفیت گام برداریم.



  کد خبر : 1477
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :